CALCULATION RESEARCH OF THE BRAKING EFFICIENCY IMPROVEMENT OF A FREIGHT CAR WITH SEPARATE BRAKING TRUCKS

O. V. Donchenko, Yu. Ya. Vodianikov, O. M. Safronov, T. V. Sheleiko

Abstract


The results of design analyses concerning the selection of reduction ratio values are presented. The braking effectiveness and performance of a freight wagon with the separate braking of the bogies meet the normative requirements at these reduction ratio values.


Keywords


computational studies; braking efficiency; freight car; separate braking; trolley

GOST Style Citations


1. Нормы для расчете и проектирования вагонов железных дорог МПС колеи 1520 мм (несамоходных) [Текст]. – ГосНИИВ-ВНИИЖТ, 1996.

2. ЦШ/0001 Інструкція з сигналізації на залізницях України [Текст]. – К., 1995.

3. Гребенюк, П. Т. Правила тормозных расчетов [Текст] / П. Т. Гребенюк. – М.: Интекст, 2004.

4. ЦТ-ЦВ-ЦЛ-0015 Інструкція з експлуатації гальм рухомого складу на залізницях України [Текст]. – К.: Транспорт України, 2002.

5. Иноземцев, В. Г. Нормы и методы расчета автотормозов [Текст] / В. Г. Иноземцев, П. Т. Гребенюк. – М.: Транспорт, 1971.

6. Технические требования на тормозную систему с раздельным торможением тележек и новым тормозным оборудованием для вагоностроительных заводов [Текст]. – ВНИИЖТ, 2005.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)