BRAKING OF HIGH-SPEED PASSENGER TRAINS WITH REGARD TO THE OPERATION OF AN ELECTROMAGNETIC RAIL BRAKE

N. Je. Naumenko, I. Ju. Khyzha, Je. H. Boghomaz

Abstract


The research of the braking process of high-speed passenger train with the use of compressed-air, electropneumatic and electromagnetic track brakes is carried out. The dependences of braking distance on motion speed for vehicles equipped by block or disk brakes as well as for a case of electromagnetic track brakes used in addition to existing braking means.


Keywords


braking; passenger high-speed train; electromagnetic rail brakes

GOST Style Citations


1. Гребенюк, П. Т. Динамика торможения тяжеловесных поездов [Текст] / П. Т. Гребенюк. – М.: Транспорт, 1977. – 180 с.

2. Казаринов, В. М. Теоретические основы проектирования и эксплуатации автотормозов [Текст] / В. М. Казаринов, В. Г. Иноземцев, В. Ф. Ясенцев. – М.: Транспорт, 1968. – 399 с.

3. Водянников, Ю. Я. Исследования дисковой тормозной системы пассажирского вагона [Текст] / Ю. Я. Водянников, С. В. Кукин, А. В. Гречко // Подвижной состав XXI века: идеи, требования, проекты. – 2007. – Вып 4. – С. 113-120.

4. Балон, Л. В. Электромагнитные рельсовые тормоза [Текст] / Л. В. Балон. – М.: Транспорт, 1979. – 104 с.

5. Бороненко, Ю. П. Особенности динамики высокоскоростного электропоезда «Сокол» [Текст] /Ю. П. Бороненко, В. С. Лесничий, А. М. Орлова // Транспорт : зб. наук. пр. – 2002. – Вип. 9. – С. 44-48.

6. Оценка эффективности использования элементов защиты конструкций локомотивов и вагонов пассажирских поездов при аварийных соударениях [Текст] / Н. Е. Науменко и др. // Вісник. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – 2005. – Вип. 8. – Д.: Вид-во ДНУЗТ, 2005. – С. 79-85.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)