BALANCED PRICING MODEL BASED ON THE ANALYSIS OF THE ORDER PROFITABILITY

M. E. Kozhushkin

Abstract


The mechanism of agreement process for a contract price on pipe products is offered taking into account the dates of deliveries and specificity of forming the prime price of an order. During the formation of sale cost the level of profitability of every constituent and the whole order is taken into account.


Keywords


balanced model; analysis; pricing; profitability; ordering

GOST Style Citations


1. Бень, Т. Г. Основи цінової політики і ціноутворення в промисловості [Текст] : навч. посібник / Т. Г. Бень. – Д.: ДМетАУ, 1997. – 151 с.

2. Долан, Р. Дж. Эффективное ценообразование / Р. Дж. Долан, Г. Саймон; [пер. с англ.]. – М.: Изд-во «Экзамен», 2005. – 416 с.

3. Жадов, В. П. Планирование себестоимости промышленной продукции по факторам / В. П. Жадов, В. Ф. Котов. – М.: Экономика, 1996. – 144 с.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)