THE EVALUATION OF THE ENTERPRISES COMPETITIVENESS IN THE PERIOD OF ECONOMIC INSTABILITY

V. A. Vasylenko

Abstract


Approaches to the estimation of competitiveness of an air transport company, which can be used for the improvement of economic position of the company in the conditions of financial crisis, are determined.


Keywords


evaluation; competitiveness; airline; economic instability

GOST Style Citations


1. Маркетинг [Текст] : словарь / Г. Л. Азоев и др. – М.: ОАО «НПО «Экономика», 2000. – 362 с.

2. Фатхутдинов, Р. А. Конкурентоспособность организации в условиях кризиса: экономика, маркетинг, менеджмент [Текст] / Р. А. Фатхутдинов. – М.: Издательско-книготорговый центр «Маркетинг», 2002. – 892 с.

3. Авіаційний інформаційно-аналітичний сайт / Кризис в авиации: спасая от падения показателей, украинские авиакомпании простимулируют скидками [Електрон. ресурс]. – 02.04.09. – Режим доступу: http://www.avianews.com /ukraine/2009/april/2a.htm

4. Інформаційно-аналітичний сайт міжнародного транспорту / Плоский штопор. Кризис затронул авиаперевозки [Електрон. ресурс]. – 07.12.08. – Режим доступу: http://transday.ru/analitika/18-transport/9586-ploskijstopor.html

5. The IATA Dangerous Goods Regulations manual 2009 [Електрон. ресурс]. – Режим доступу: http://www.iata.org/ps/publications/dgr.htm





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)