TO THE QUESTION OF CHOOSING A BRAND OF PASSENGER VEHICLES TO SERVICE URBAN ROUTES IN THE CONDITIONS OF COMPETITION IN THE MARKET OF THE ROAD TRANSPORT SERVICES

V. F. Kharchenko, Ye. Ye. Vakulenko

Abstract


The influence of trip conditions on the passenger functional condition is considered, it is offered to maintain vehicles on a route at crowd interior of 3 people/m2 that least tires the passenger, and due to the account of requirements of passengers the carrier obtains competitive advantages in the market of transport services.


Keywords


brand; passenger transport; urban route; transportation services; services

GOST Style Citations


1. Статистичний збірник: Транспортний комплекс Харківської області [Текст] / за ред. Н. В. Бондаренко. – Х.: Головне управління статистики у Харківській області, 2007. – 73 с.

2. Логистика: общественный пассажирский транспорт [Текст]: учебн. для студ. экон. вузов / под общ. ред. Л. Б. Миротина. – М.: Изд-во «Экзамен», 2003. – 224 с.

3. Цибулка, Я. Качество пассажирских перевозок в городах [Текст] / Я. Цибулка [пер. с чеш.]. – М.: Транспорт, 1987. – 239 с.

4. Доля, В. К. Методы организации перевозок пассажиров в городах [Текст] / В. К. Доля. – Х.: Основа, 1992. – 144 с.

5. Самойлов, Д. С. Городской транспорт [Текст]: учебн. для вузов. – 2-е изд., перераб. и доп. / Д. С. Самойлов. – М.: Стройиздат, 1983. – 384 с.

6. Гюлев, Н. У. Выбор рационального количества автобусов на маршрутах города с учетом влияния человеческого фактора [Текст] / Н. У. Гюлев. – Х.: ХНАДУ, 1993. – 230 с.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)