Cars with the increased load from the wheels to the rails with the aim to increase the carrying capacity of Railways

Yu. P. Boronenko

Abstract


About reserve of increasing the carrying and traffic capacity of railways.


Keywords


railway carriage; dynamic load; rails; railroad

GOST Style Citations


1. Boronenko, Yu. The influence of construction schemes and parameters of three-piece freight bogies on wagon stability, ride and curving qualities [Текст] / Yu. Boronenko, A. Orlova, E. Rudakova // Proc. of XIX IAVSD Symposium. – Milano. – 2005.

2. Boronenko, Yu. P. Influence of bogie to car body connection parameters on stability and curving of freight vehicle [Текст] / Yu. P. Boronenko, A. M. Orlova // Ext. abstracts. 6th Int. Conf. “Railway bogies and running gears”. – Budapest: BUTE. – September 2004. – P. 23-25.

3. Лесничий, В. С. Компьютерное моделирование задач динамики железнодорожного подвижного состава. Ч. 3: Моделирование динамики грузовых вагонов в программном комплексе MEDYNA [Текст] : учебн. пособие / В. С. Лесничий, А. М. Орлова. – СПб.: ПГУПС, 2002. – 35 с.

4. Нормы для расчета и проектирования новых и модернизируемых вагонов железных дорог МПС колеи 1520 мм (несамоходных) [Текст]. – М.: ГосНИИВ-ВНИИЖТ, 1996. – 317 с.

5. Методика оценки воздействия подвижного состава на путь по условиям обеспечения его надежности. МПС РФ [Текст]. – М., 2000.

6. Перспективные тележки для грузовых вагонов [Текст] / В. П. Ефимов и др. // Сб. докл. Межд. конф. «Развитие транспортного машиностроения в России». – Щербинка. – 2004. – С. 22-26.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)