The stability of motion according to V. A. the Lazaryan

Yu. V. Djomin

Abstract


The background role of V. A. Lazaryan in formation of the theory of stability of motion of rail vehicles and itsfurther development in the scientific school of mechanical engineering he created is noted.


Keywords


roadholding; railway carriage; mechanics school

GOST Style Citations


1. Лазарян, В. А. Собственные колебания тележечных грузовых вагонов [Текст] / В. А. Лазарян / Вестник ВНИИЖТ. – 1958. – №

2. – С. 7-12. 2. Лазарян, В. А. Власні коливання локомотивів [Текст] / В. А. Лазарян / Прикл. механіка. – 1960. – № 1. – С. 31-39.

3. Лазарян, В. А. Устойчивость движения рельсовых экипажей [Текст] / В. А. Лазарян, Л. А. Длугач, М. Л. Коротенко. – К.: Наук. думка, 1972. – 200 с.

4. Лазарян, В. А. Динамика транспортных средств: Избр. тр. [Текст] / В. А. Лазарян. – К.: Наук. думка, 1985. – 528 с.

5. Лазарян, В. А. Экспериментальная проверка методов исследования устойчивости движения рельсовых экипажей [Текст] / В. А. Лазарян, Ю. В. Демин, Г. Ф. Осадчий // Некоторые задачи механики скоростного наземного транспорта. – К.: Наук. думка, 1974. – С. 3-13.

6. Автоколебания и устойчивость движения рельсовых колебаний [Текст] / Ю. В. Демин и др. – К.: Наук. думка, 1984. – 160 с.

7. Демин, Ю. В. Математическое моделирование и динамика подвижного состава железных дорог [Текст] / Ю. В. Демин, Р. Ю. Демин, А. Ю. Черняк // Залізн. трансп. України. – 2007. – № 4. – С. 3-8.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)