The impact of the car body tilt when moving on curved track sections on the interaction between wheels and rails

D. I. Yakunin, Yu. V. Makarenko, V. G. Masliev

Abstract


 In the article the information on calculated forces of interaction in the system "wheel-rail" is presented at movement on curve sections of a track with a speed less than 160 km/h and the change of wear of wheels is predicted.


Keywords


body; railway carriage; wheel; section of the curve path

GOST Style Citations


1. Корниенко, В. В. Высокоскоростной электрический транспорт. Мировой опыт [Текст] / В. В. Корниенко, В. И. Омельяненко. – Х.: НТУ «ХПИ», 2007. – 159 с.

2. Поезда с наклоняемыми кузовами для скоростного пассажирского движения [Текст] / В. И. Омельяненко и др. // Локомотив-информ. – Х.: Техностандарт, 2008. – № 5. – С. 12-17.

3. Zolotas, А. С. А Comparison of Tilt Control Approaches for High Speed Railway Vehicles [Текст] / А. С. Zolotas, R. М. Goodall, G. D. Halikiast // Proc. ICSE 2000, Coventry, UK. – vol. 2 (2000), September. – Р. 632-636.

4. Маслиев, В. Г. К вопросу о выборе системы управления наклоном кузова скоростного подвижного состава [Текст] / В. Г. Маслиев, Д. И. Якунин // Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. – Луганськ, 2008. – № 5 (123). – С. 33-36.

5. A control method for hybrid tilting system using tilting beams and air spring inclination [Текст] / S. Kamoshita et al. // QR of RTRI. – Vol. 48, No. l. – Feb 2007.

6. Некоторые результаты компьютерного моделирования динамики перспективного подвижного состава [Текст] / В. Г. Маслиев и др. // Cxiдноукр. нац. ун-т. ім. В. Даля. – Луганськ, 2007. – № 8 (114). – С. 31-34.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)