ECOLOGICAL AND ECONOMIC ANALYSIS OF PRODUCT LIFE CYCLES

I. O. Pryhara

Abstract


In the article the basic stages of life cycle of ecological commodity, the analysis of charges and income on every stage, the ways of prolongation of life cycle of commodity are studied, and also the estimation of life cycle of the commodity is conducted.


Keywords


ecology; life cycle; product; economy

GOST Style Citations


1. Ілляшенко, C. M. Маркетинг: бакалаврський курс [Текст]: навч. посібник / С. М. Ілляшенко. – Суми: ВТД «Університетська книга», 2004. – 976 с.

2. Ehrelefeld. A «Green Company»: The Importance of Culture in the Greening Process [Текст] / Ehrelefeld, Hofman // The Greening of Industry Conference, Boston, November 18-20, 1993.

3. Екологічний маркетинг [Текст]: навч. посібник / A. M. Вічевим та ін. – Львів: УкрДЛТУ, 2002. – 248 с.

4. Липчук, В. В. Маркетинг: основи теорії та практики [Текст]: навч. посібник / В. В. Липчук, А. П. Дудяк, С. Я. Бугіль. – Львів: «Новий Світ- 2000», 2004. – 288 с.

5. Пахомова, Н. В. Экологический менеджмент [Текст] / Н. В. Пахомова, А. Ендерс, К. Рихтер. – СПб.: Питер, 2003. – 544 с.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)