THE IMPACT OF THE PRICING MODELS OF TUBULAR PRODUCTS TO ENSURE COMPETITIVENESS

M. Ye. Kozhushkin, L. M. Savchuk

Abstract


The review of models of pricing depending on the types of markets and application sphere of pipe products is executed. Innovative approach to determination of competition price on pipe products through a regressive analysis and division of all assortment row of pipes on three ranges is offered.


Keywords


pricing; competitiveness; tubular products

GOST Style Citations


1. Ицкович, И. И. Концепция ценообразования для машиностроительной продукции длительного производственного и эксплуатационного цикла [Текст] / И. И. Ицкович // Экономика и производство. – 2006. – № 3. – С. 41-43.

2. Ласточкин, Ю. В. Модели ценообразования высокотехнологичной продукции, обеспечивающие конкурентоспособность предприятия [Текст] / Ю. В. Ласточкин, И. И. Ицкович // Экономика и производство. – 2004. – № 3. – С. 12-16.

3. Прейскурант № 01-13. Оптовые цены на трубы стальные бесшовные и сварные [Текст]. – М.: Государственный комитет СССР по ценам, 1989.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)