THE INFLUENCE OF THE BRAKE PADS PLACEMENT ON A FREIGHT CAR WHEEL ON THE EFFICIENCY OF BRAKES APPLICATION

O. M. Babaiev, P. D. Danysh

Abstract


The general properties of brake of the freight car of new generation have been calculated. The possible wedging of wheel pairs is being counteracted by the gear ratio computed according to minimax values of rated indices.


Keywords


brake shoes; wagon; braking

GOST Style Citations


1. Иноземцев В. Г. Тормоза поездов и осевые нагрузки / В. Г. Иноземцев, В. Ф. Ясенцев, Е. И. Кузьмина, В. М. Виноградов // Электрическая и тепловозная тяга, 1979. – № 9. – С. 43-44.

2. Кузьмина Е. И. Тормозная эффективность грузовых вагонов с повышенной осевой нагрузкой / Е. И. Кузьмина, А. В. Казаринов // Тр. ВНИИЖТ, вып. 629. – М.: Транспорт, 1980. – С. 72-77.

3. Кузьмина Е. И. Оценка работы тормоза при повышенной загрузке грузового вагона / Е. И. Кузьмина, А. В. Казаринов, М. Г. Погребинский, Г. Б. Никитин, Н. Н. Петров // Вестник ВНИИЖТ, 1989. – № 4. – С. 22-24.

4. Типовой расчет тормоза грузовых и рефрижераторных вагонов. – М.: ВНИИЖТ, 1996. – 76 с.

5. Гребенюк П. Т. Правила тормозных расчетов // Сб. науч. тр. ВНИИЖТ. – М.: Интекст, 2004. – 112 с.

6. Інструкція з експлуатації гальм рухомого складу на залізницях України: (Зі змінами та доповненнями згідно з наказом № 312-Ц від 07.06.2001 р.). – К, 2004. – 144 с.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)