THE DETERMINATION OF RATIONAL PARAMETERS OF THE NOMINAL MODE OF THE TRACTION MEANS OF RAIL TRANSPORT

H. K. Getman, Yu. V. Mykhaylenko, S. V. Arpul

Abstract


The procedure allowing to determine the optimum values of main external parameters of a locomotive for driving trains with the given train set and technical speed of motion is presented.


Keywords


rated operation; traction means; rail transport

GOST Style Citations


1. Правила тяговых расчетов для поездной работы. – М.: Транспорт, 1985. – 287 с.

2. Арпуль С. В. Моделирование области допустимых управлений уравнения движения пассажирского поезда // Сб. науч. тр. ДИИТа.

3. Высокоскоростное пассажирское движение (на железных дорогах) / Под ред. Н. В. Колодяжного. – М.: Транспорт, 1976. – 416 с.

4. Бещева Н. И. Местное пассажирское движение на электрифицированных линиях. – М.: Транспорт, 1965. – 224 с.

5. Справочник по электроподвижному составу, тепловозам и дизель-поездам. Т. 1. / Под ред. А. И. Тищенко. – М.: Транспорт, 1976. – 432 с.

6. Исследование высокоскоростного электропоезда ЭР200 / Под ред. В. Г. Иноземцева // Сб. науч. тр. – М.: Транспорт, 1985. – 83 с.

7. Гетьман Г. К. Выбор оптимальных параметров перспективных электровозов для грузового движения // Залізничний транспорт України, 2000. – № 3. – С. 47-51.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)