PLANNING AND MANAGEMENT OF THE ORGANIZATION THROUGH THE USE OF STRATEGIC METHODS AND MATRIX MODELS

T. S. Melnyk, O. V. Khrystofor

Abstract


In the article existing views on the role of strategy in an organization management are considered, an authors’ interpretation of practical application of one of methods for determining the strategic goals of organization is given, the strategic planning levels are selected, a systematization of matrices used in analysis of strategic alternatives is conducted, and stage-by-stage introduction of matrix approach into1 the strategic planning process is suggested.


Keywords


management; planning; matrix model; strategic method

GOST Style Citations


1. Аакер Д. А. Стратегическое рыночное управление. – СПб.: ПИТЕР, 2002.

2. Логинов Г. В. Матричные методы стратегического планирования деятельности компании / Г. В. Логинов, Е. В. Попов // Маркетинг в России и за рубежом, 2004. – № 2.

3. Ефремов В. С. Классические модели стратегического анализа и планирования: модель SHELL/DPM1 // Менеджмент в России и за рубежом, 1998. – № 3.

4. Мельник Т. С. Методи і матричні моделі стратегічного планування та управління розвитком організації / Т. С. Мельник, О. В. Христофор // Межд. информ. науч.-техн. журнал «Вагонный парк». – № 3. – Харьков: Подвижной состав, 2008. – С. 29-34.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)