The analysis of the defects causes on the surface of the rolling train wheels

I. O. Vakulenko, O. M. Perkov, V. H. Anofriev, V. S. Krot

Abstract


The destruction occurrence in a railroad wheel is caused by formation of the high local stresses produced by the inhomogeneous elastic-plastic deformation when the cyclic temperature change takes place during and after braking using brake shoes.


Keywords


defects; surface of the rolling train wheels

GOST Style Citations


1. Вакуленко И. А. Зависимость усталостной прочности от структурного состояния стали для железнодорожных колес / И. А. Вакуленко, Н. А. Грищенко, О. Н. Перков. – В кн.: Современные проблемы подготовки производства, заготовительного производства, обработки, сборки и ремонта в промышленности и на транспорте. – К., 2007. – С. 242-244.

2. Класифікація несправностей вагонних колісних пар та їх елементів. – К.: Державна адміністрація залізничного транспорту України, 2006. – 79 с.

3. Вакуленко І. О. Чинники, які впливають на розвиток втомленості металу в процесі експлуатації залізничних коліс / І. О. Вакуленко, О. М. Перков, М. А. Грищенко // Залізничний транспорт України, 2007. – № 5. – С. 70-71.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)