The use of the method of simulation modeling to estimate the effect of structure parameters on the wear resistance of the bearings of the motors of electric locomotives

Т. M. Meshcheriakova, M. O. Kuzin

Abstract


A method of structure simulation was used to investigate the influence of the hard phase quantity on parameters of the wear resistance of antifriction alloy B16. A method of optimization of linear intensity of wear depending on the quantitative correlation between the structural components is developed; the calculation data obtained correlate with the results of the wear resistance tests.


Keywords


simulation modeling; wear resistance; electric locomotives

GOST Style Citations


1. Горячева И. Г. Механика фрикционного контактного взаимодействия. – М.: Наука, 2001. – 478 с.

2. Арзамасов Б. И. Материаловедение / Б. И. Арзамасов, И. И. Сидорин, Г. Ф. Косолапов и др. – М.: Машиностроение, 1986. – 384 с.

3. Свойства элементов. Ч. 1. Физические свойства: Справочник, 2-е изд. – М.: Металлургия, 1976. − 600 с.

4. Корн Т. Справочник по математике (для научных работников и инженеров) / Т. Корн, Г. Корн. – М.: Наука, 1977.

5. Трение, изнашивание и смазка: Справочник в 2-х кн. / Под ред. И. В. Крагельського, В. В. Алисина. – М.: Машиностроение, 1978.

6. Бурак Я. Технологічне підвищення стійкості проти спрацювання підшипників ковзання шляхом оптимізації параметрів структури контактуючих металічних систем / Я. Буряк, М. Кузін, О. Кузін // Машинознавство, 2006. – № 2. – С. 38-43.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)