The study of conducting trains modes, with taking into account the value of active and reactive power

O. P. Ivanov

Abstract


The improved computation model for traction modes which takes into account the cost of both active and reactive energy in the conditions of application of variable tariffs for payment of electric power is developed.


Keywords


active power; reactive power; train

GOST Style Citations


1. «Про затвердження «Методики обчислення плати за перетікання реактивної електроенергії». Наказ Міністерства палива та енергетики України № 19 від 17.01.2002; зареєстр. в Міністерстві юстиції України 01.02.2002 р. за № 93/6381.

2. Блохин Е. П. Выбор энергетически оптимальных режимов ведения поездов / Е. П. Блохин, А. Н. Пшинько, Г. В. Евдомаха, В. В. Скалозуб, В. Б. Землянов // Залізничний транспорт України. – № 6, 2001. – С. 19-22.

3. Скалозуб В. В. Комплексные задачи выбора режимов ведения поезда по показателю стоимости электроэнергии // Транспорт: Зб. наук. пр. – Вип. 12. – Д., 2002. – С. 148-157.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)