A study of factors influencing the value of the maximum dangerous amount of track gauge

O. I. Bielorusov, V. V. Novikov

Abstract


In the given publication it is proved that in calculations of maximum dangerous width of a rail track it is necessary to consider both plays and presence of tolerances at manufacturing the elements of rail fastenings.


Keywords


rail track; rail fastenings

GOST Style Citations


1. Бєлорусов О. І. Визначення небезпечного максимального розміру ширини рейкової колії / О. І. Бєлорусов, В. В. Новіков // Зб. наук. праць УкрДАЗТ. – Харків, 2006. – С.137-141.

2. Яковлєв В. О. Практичні рекомендації щодо проведення вхідного контролю матеріалів верхньої будови колії / В. О. Яковлєв, К. В. Мойсеєнко, В. В. Говоруха та ін. – Д.: Дніпроп. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, Арт-Прес, 2003. – 196 с.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)