THE POSSIBILITY OF REDUCING THE IMPACT OF TRAFFIC NOISE ON THE PERSON IN THE PASSENGER CARS OF A RAILWAY TRANSPORT IS THE METHOD, BASED ON THE MASKING EFFECT

S. V. Shmakov

Abstract


The problem of reduction of the long-term traffic noise effect on the person in coach passenger spaces is examined. The method of solving the problem is offered. The corresponding calculations and analysis of results are performed. The functional diagram on technical realization of this method is proposed.


Keywords


noise; acoustic masking; coach

GOST Style Citations


1. ДСТУ 4049-2001 Вагони пасажирські магістральні локомотивної тяги. Вимоги безпеки.

2. НБ ЖТ ЦЛ 201-98 Вагоны пассажирские железнодорожные. Нормы безопасности.

3. ДСН 3.3.6.037-99 Санітарні норми виробничого шуму, ультразвуку та інфразвуку.

4. СП 2.5.1198-03 Санитарные правила по организации пассажирских перевозок на железнодорожном транспорте.

5. Тейлор Р. Шум. Под ред. д-ра физ.-мат. н. М.А. Исаковича. – М., 1978.

6. Ефимов А.П. Акустика. Справочник. – М.: Радио и связь, 1989.

7. ОСТ 24. 050.18-82 Вагоны пассажирские и рефрижераторные. Шумовые характеристики. Нормы и методы измерения.

8. ГОСТ 12.1.003-83 Шум. Общие требования безопасности.

9. ГОСТ 23941-79 Шум. Методы определения шумовых характеристик. Общие требования

10. ГОСТ 26918-86 Шум. Методы измерения шума железнодорожного подвижного состава.

11. ГОСТ 17187-81 Шумомеры. Общие технические требования и методы испытаний.

12. Акустический калибратор модели CAL200. Технический паспорт. Год выпуска – 2003.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)