THE METHODOLOGICAL ISSUES OF ECONOMIC MANAGEMENT DECISIONS

R. I. Solopenko

Abstract


The necessity of economic ground of administrative decisions related to the operation, staff, financial, investment, information & telecommunication, innovative, marketing and international economic activities of an aviation enterprise is determined foe such an enterprise, and the procedure of economic substantiation of administrative decisions with use of economico-mathematical modelling in automated control system (ACS) for an aviation enterprise is implemented.


Keywords


management decisions; investment; information and telecommunications activities

GOST Style Citations


1. Азарян Е. М. Международний маркетинг. – К.: ИСМО МО Украины, НВФ «Студцентр», 1995. – 668 с.

2. Багиев Г. Л. Международний маркетинг / Г. Л. Багиев, Н. К. Моисеева, С. В. Никифоров. – СПб., М., Харьков, Минск, 2001. – 368 с.

3. Дахно І. І. Міжнародна торгівля. – К.: МАУП, 2003. – 426 с.

4. Управління зовнішньоекономічною діяльністю (За заг. ред. А. І. Кредісова) – К.: ВІРА-Р «АЛЬТЕРПРЕС», 2000. – 448 с.

5. Циганкова Т. М. Управління міжнародним маркетингом – К.: КНЕУ, 2001. – 426 с.

6. Виноградський М. Д. й інш. Менеджмент в організаціях: Навч. посіб. – К.: Кондор, 2004. – 598 с.

7. Економіка транспорту (За ред. д.е.н., проф. Коби В. Г.): Навч. посіб. – К.: КДАВТ, 1999. – 257 с.

8. Вовчак А. В. Маркетинговий менеджмент: Підручник. – К.: КНЕУ, 2000. – 286 с.

9. Данько Т. П. Управление маркетингом: Учеб. пособ. – М.: ИНФРА-М, 1997. – 280 с.

10. Кулаев Ю. Ф. Экономика гражданской авиации Украины: Монография. – К.: Феникс, 2004. – 667 с.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)