THE RATIONAL TRAIN SPEED CHOICE PROBLEM WITH THE HELP OF MATHEMATICAL MODELING OF THE RAILWAY SECTION EXPLOITATION PROCESS

V. I. Kharlan, D. M. Kurhan, I. O. Bondarenko

Abstract


The method of an establishment of rational speeds of movement in view of change of a condition of objects in time by means of modeling process of operation of a railway as set of objects by use of functions of set is offered.


Keywords


speed; attendance railway track; function of the set

GOST Style Citations


1. Игнатов Ж. А. Влияние распределения локальных ограничений на повышение скоростей движения пассажирских поездов / Ж. А. Игнатов, М. И. Карпов, А. А. Матвиенко // Меж. сб. науч. тр. – Д. 1989. – С. 63–66.

2. Курган М. Б. Розробка метода оптимальної перебудови ділянки залізниці для організації швидкісного руху поїздів // Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Д.: ДІІТ, 2003. – Вип. 1. – С. 66–73.

3. Босов А. А. Применение функций множества в инженерных и экономических задачах / Транспорт / Зб. наук. праць ДІІТу. Вип. 12. – Д., ДІІТ, 2002. – С. 20–29.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)