THE MARKETING RESEARCH PROBLEMS OF THE SALES COMPANY FORECASTING

V. A. Hertsyk

Abstract


The author considers the principal methods, both qualitative and quantitative ones, as well as simulation in forecasting product sales. The author suggests a system simulation method, which will enable to obtain indexes complementing each other and will ensure all-round investigations into the phenomenon on the well-grounded basis.


Keywords


sales forecasting; competition; marketing

GOST Style Citations


1. Герасимчук В. Г. Маркетинг: теорія і практика: Навч. посіб. – К.: Вища шк., 1994. – 327 с.

2. Голубков Е. П. Основы маркетинга: Учебник. – М.: Финпресс, 1999. – 656 с.

3. Гаркавенко С. С. Маркетинг: Підручник. – К.:: Лібра, 2002. – 712 с.

4. Прогнозирование и долгосрочное планирование экономического развития региона / Отв. ред.: Р. Д. Федотова, А. А. Гудым. – Кишинев: Штиинца, 1986. – 247 с.

5. Старостіна А. О. Промисловий маркетинг: Теорія, світовий досвід, українська практика: Підручник / А. О. Старостіна , А. О. Длігач, В. А. Кравченко / За ред. А. О. Старостіної. – К.: Знання, 2005. – 764 с.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)