MODELLING OF NON-STATIONARY REGIMES OF ADVANCED LONG-HAUL LOCOMOTIVE

H. O. Fediaieva, V. M. Fediaiev

Abstract


The computer modeling of trunk diesel locomotive 2TE25K electromechanical system with separately axle regulation is carry out, results of skidding modes calculation are present.


Keywords


transient mode; main locomotive; computer simulation

GOST Style Citations


1. Погорелов Д.Ю. Введение в моделирование динамики систем тел. – Брянск: БГТУ, 1997. – 156 с.

2. Федяева Г.А., Федяев В.Н. Программный комплекс для расчета электромеханических процессов в тяговых электроприводах локомотивов при нестационарных и аварийных режимах//Вест. Брянского техн. ун-та. Изд-во БГТУ, 2004. – № 2. – С. 117–123.

3. Клименко Ю.И. Моделирование электропривода с изменяемой жесткостью тяговой характеристики: Дис. … канд. техн. наук.- Коломна: ВНИКТИ, 2004. – 171 с.

4. Захарченко Д. Д., Ротанов Н. А., Горчаков Е. В. Тяговые электрические машины и трансформаторы. – М.: Транспорт, 1979. – 303 с.

5. Ключев В.И. Теория электропривода. – М.: Энергоатомиздат, 2000. – 704 с.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)