DESIGN OF BRIDGES FOR HIGH-SPEED HOVER IN EXTREME CONDITIONS

Yu. M. Gorbatiuk, V. M. Kosiak, S. I. Olefirenko

Abstract


Basic principles and methods of planning of floating bridges are considered. Above all attention is spared to the hydrological aspects of planning of floating bridges, as the area of knowledge that is not explore so much. Importance of account is proved not only maximal hydrological descriptions but also minimum, which represent one of features of the hydrological mode.

Keywords


extreme conditions; construction; speed guidance

GOST Style Citations



1. Методические указания по проектированию плавучих средств / Министерство обороны СССР. М: Воениздат, 1979. - 184 с.

2. Инструкции по проектированию железнодорожных наплавных мостов и паромных переправ (ПНМ-79) / Минтрансстрой СССР, ВПТИТрансстрой.: - М., 1980. - 165 с.

3. Телов В. И. Наплавные мосты, паромные и ледяные переправы / В. И, Телов, И. М. Кануком; Под редакцией В. И. Теяова. - М.: Транспорт, 1978. - 384 с.

4. ДБНВ.2.3-14.2006, Мости та труби. Правила проектування.

5. Пособие по определению расчетных гидрологических характеристик / ГГИ. — Л.: Гидрометеоиздат, 1984.-448 с.

6. Селиверстов В. А. Нормативные требования и рекомендации по определению факторов гидрометеорологических воздействий и нагрузок для проектирования временных и вспомогательных сооружений / Автомоб. дороги : информ. сб. / Информавтодор. - 1997. - с. 8-31.

7. Наплавной железнодорожный мост НЖИ-56 / Министерство обороны СССР. - Воениздат, 1977.-341 с.




Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)