PREDICTION OF RESIDUAL WORK TIME OF THE RUNNING PARTS OF THE ROLLING STOCK, AND THEIR EXHAUSTED RESOURCES

A. V. Donchenko, L. S. Olhard, S. V. Bondariev, L. H. Volkov

Abstract


The article describes methods of defining the service life and residual resource of the rolling stock running gears on the basis of bench test of a small number of spare parts with the various service life, developed by State Research Institute of Car Building, All-Ukrainian Research Institute of Railway Transport, State Enterprise «Ukrainain Research Institute of Car Buiding». On the basis of the comparative analysis of these techniques, their advantages and disadvantages are shown.


Keywords


residual life; changed chassis; rolling stock

GOST Style Citations


1. Нормы для расчета и проектирования вагонов железных дорог МПС колеи 1520 мм (несамоходных). ГОСНИИВ-ВНИИЖТ, – М. 1996.

2. Черкашин Ю. М. Оценка остаточного ресурса ходовых частей подвижного состава после длительного периода эксплуатации / Ю. М. Черкашин, Т. П. Северинова, С. Е. Петраков, В. Н. Меркурьев // Вестник ВНИИЖТ. – 2000. – № 7. – С. 30–35.

3. Типовая методика испытаний на усталость узлов и деталей вагонов. ВНИИЖТ, 1994

4. РД 24.050.37-91 Вагоны грузовые и пассажирские. Методика испытаний на прочность и ходовые качества.

5. Вагоны пассажирские купейные локомотивной тяги. Программа и методика технического диагностирования (обследования технического состояния и контрольных испытаний). УкрНИИВ, 1999.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)