THE CHOICE OF INSTALLATION LOCATIONS OF THE DEVICES AND THE NUMBER OF ARRIVALS DURING THE TESTS, THE IMPACT ON THE PATH

M. S. Tikhov, Yu. S. Romen, A. V. Belousov

Abstract


An analysis of existing approaches to defining the sites of installation of measuring devices and the number of runs for getting reliable information in rolling stock track impact tests has been performed. A method of correction of the number of runs and selection of the sites for installation of measuring devices on the tested track section has been offered.


Keywords


test; check; path

GOST Style Citations


1. Вериго М. Ф. Взаимодействие пути и подвижного состава / М. Ф. Вериго, А. Я. Коган. – М., 1986.

2. Ромен Ю. С. О нелинейных колебаниях желез- нодорожного экипажа в кривых произвольного очертания // Сб. трудов ВНИИЖТ, – 1967. – Вып. 347, – С. 5–26.

3. Коган А. Я. Диссипативность в большом нелинейных колебаний четырехосного грузового вагона / А. Я. Коган, Ю. С. Ромен // Сб. трудов ВНИИЖТ, – 1967, – Вып. 347, – С. 27–32.

4. Вериго М. Ф. Методическое пособие по применению математической статистики в обработке опытных данных. – Новосибирск, 1964.

5. Чибизова Н. Г. Решение на АВМ частной задачи бокового воздействия полувагона на путь в кривой в зоне горизонтальной неровности // Сб. трудов ВНИИЖТ, – 1967, – Вып. 347. – С. 33–37.

6. Чибизова Н. Г. Исследование на АВМ воздействия грузового полувагона на путь в кривых с неровностями в плане // Сб. трудов ВНИИЖТ, – 1967, – Вып. 347, – С. 38–53.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)