MATHEMATICAL MODELING OF THE PROCESS OF FREIGHT CARS DURING THE TRANSITION FROM 1435 TO 1520 MM

A. A. Bosov, M. O. Muhina, A. I. Kuzmenko

Abstract


The advanced method is offered of calculation of main factors of a singular channel quene system with Erlang incomer flow and exponential service time and its rational load.


Keywords


mathematical modeling; freight cars; track

GOST Style Citations


1. Шаболин Н. Н. Оптимизация процесса переработки вагонов на станциях. – М.: Транспорт. 1973. – 184 с.

2. Акулиничев В. М. Математические методы в эксплуатации железных дорог / В. М. Акулиничев, В. А. Кудрявцев, А. Н. Корешков. – М.:Транспорт. 1981, –223 с.

3. Саати Т. Элементы теории массового обслуживания и ее приложения. – М.: Советское радио. 1965. – 510 с.

4. Васильев А. Н. Самоучитель Maple 8, – М.– СПб–К, Диалектика, 2003. – 352 с. 5. Васильев Ф. П. Численное решение экстремальных задач. – М.: Наука, 1980. –518 с.

6. Сувальский Р. М. SUW-2000 – новое решение для железнодорожных сообщений / Р. М. Сувальский, Ю. В. Демин. // Железнодорожный транспорт №6(33), 2003. – С. 24–27.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)