THE RECONSTRUCTION OF RAILWAYS DURING THE CRISIS SITUATIONS

S. I. Olefirenko, S. O. Yakovliev, V. V. Bychkov, V. A. Kozinsk

Abstract


The article studies interconection of the types of destruction of permanent way and artificial buildings and the methods of their restoration by the subdivisions of Special Governmental Transport Service and proves the importance of timely creation of necessary reserves of restorative means and facilities, constructions, capacities and equipment for efficient restoration of railways in crisis-like situations.


Keywords


railroad; recovery; crisis

GOST Style Citations


1. Закон України «Про Державну спеціальну службу транспорту» 20.10 2004 № 1449-IV.

2. Закон України «Про функціювання единої транспортної системи України в особливий період» 20.10.1998 р. № 194-XIY.

3. Указ Президента України «Питання Державної спеціальної служби транспорту» 06. 08.2004 р. № 873/2004.

4. Наказ міністра транспорту України «Про затвердження інструкції по організації відновлювальних робіт при ліквідації наслідків транспортних пригод на залізницях України» 27. 04 2001 р. № 258.

5. Соломонов С. А. Путевые машины. – М.: Транспорт, 1985, – 374 с.

6. Справочник офицера железнодорожных войск. – М.: Военное издательство МО СССР, – 1974. – 488 с.

7. Справочник офицера-мостовика железнодорожных войск. – М.: Военное издательство МО СССР, – 1963. – 951 с.

8. Руководство для железнодорожных войск Восстановление железнодорожных мостов и труб (ВМ-67), – М.: Военное издательство МО СССР, – 1969. – 560 с.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)