THEORETICAL AND EXPERIMENTAL INVESTIGATIONS OF THE DAMPING SPRING SUSPENSION TRACTION ROLLING STOCK

H. H. Basov, V. I. Nesterenko, M. L. Burka

Abstract


The article considers the issues of determining specific parameters of rail vehicle damping. As a result of theoretical and experimental research working formulas for determination of the relative damping coefficient for vehicle spring suspension have been obtained.


Keywords


the damping factor; the crew; means of transport

GOST Style Citations


1. Халфман Р. Л. Динамика / Пер. с англ. В. А. Космодемьянского. – М.: Наука, 1972.

2. Голубенко А. Л. Теоретические и экспериментальные исследования системы рессорного подвешивания вагона дизель-поезда / А. Л. Голубенко, А. С. Петров, К. П. Мищенко и др. // Зб. наук. пр. Луганськ: СНУ ім. В.Даля, – 2003. – Спец. Випуск. – С. 56–61.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)