MATHEMATICAL MODELING OF BRAKE SYSTEMS OF COMMAND TYPE LOCOMOTIVES

L. V. Balon, I. O. Yaitskov

Abstract


The article enlists the results of theoretical and experimental research of brake systems of the command-type locomotives according to the filling time of mainline of the auxiliary brake and the brake cylinders, and makes their comparison. The advantages of the brake system of the command-type locomotive has been proved to be the best choice in designing the present-day high-speed locomotives. 


Keywords


modeling; locomotive; railway

GOST Style Citations


1. Балон Л. В. Анализ и классификация существующих и перспективных пневматических тормозных систем многосекционных локомотивов / Л. В. Балон, В. И. Ляшенко, И. А. Яицков // Сб. науч. тр. ученых РГУПС. Тех. науки.– М. Воды: РГУПС, 2001. – Вып. 5. – С. 14–18.

2. Балон Л. В. Тормозная система перспективного грузопассажирского электровоза ДС3 / Л. В. Балон, В. А. Смородин, И. А. Яицков // Доклады 2-й науч.-тех. конференции ассоциации АСТО «Перспективное тормозное оборудование для железнодорожного транспорта и метрополитена». – М.: АСТО, 2001. – С. 51–52.

3. Балон Л. В. Особенности математического моделирования пневматических тормозных систем локомотивов / Л. В. Балон, И. А. Яицков // Вiсн. Схiдноукр. нац. ун-т iм. В. Даля. – Ч. 1. – Луганськ, 2003. – № 9. – С. 55–59.

4. Балон Л. В. Математическое моделирование пневматических тормозных систем локомотивов / Л. В. Балон, И. В. Волков, И. А. Яицков // Наука, техника и высшее образование: проблемы и тенденции развития: Материалы научно-практической конференции (21–28 февраля 2004 г., Египет) – Ростов н/Д: Изд-во Рост. ун-та, 2004. – С. 41–48.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)