THE CRITERION OF DISTINGUISHING BETWEEN THE INFRASTRUCTURE AND TRANSPORT ACTIVITIES ON THE RAILWAYS OF UKRAINE

N. B. Malakhova

Abstract


The criterion of division of railway transport into two sectors is the peculiarities of the commodity markets, whereon the railway enterprises work. It has been proved that the forms of organization of these two markets for the society are profitable in different ways: the railway infrastructure should be organized as a uniform monopoly enterprise, while the transportation services should be shaped as a set of enterprises, competing among themselves. There has been offered a mechanism of price control of the monopoly enterprise on an equilibrium level of marginal and average costs. An example of average costs calculation has been provided as a base of tariff for a thread of schedule.


Keywords


rail transport; infrastructure; mailing schedule thread

GOST Style Citations


1. Малахова Н. Б. Об’єктивні умови конкуренції на залізничному транспорті // Збірник наукових праць Київського університету економіки та технології транспорту: Серія «Економіка і управління». К.: КУЕТТ, 2003. – Вип. 4. –С. 68–72

2. Пиндайк Р. С. Микроэкономика / Р. С. Пиндайк, Д. Л. Рабинфельд; Пер. с англ. СПб.: – Питер, 2002. – 608 с.

3. Малахова Н. Б. Товарные свойства услуг // Социальная экономика. – 2005. – № 1.

4. Далтон Г. Перспективные структуры управления на европейских железных дорогах // Железные дороги мира. – 2002. – № 2.

5. Малахова Н. Б. Економічні наслідки монополістичної діяльності. // Конкуренція. – 2005 – № 1(16). – С. 14–21.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)