SOFTWARE VOLTAGE REGULATION ON TIRE OF TRACTION SUBSTATION

V. H. Sychenko, M. P. Bader, V. I. Havryliuk

Abstract


The criteria of voltage regulating quality on tractive power supply substation buses have been analyzed and the suboptimum adaptive algorithm of voltage regulation has been proposed. The method developed for a Dcelectrified railway section allows reducing maintenance costs and does not require significant expenses for its implementation.


Keywords


voltage regulating; railway section; maintenance costs

GOST Style Citations


1. Справочник по электроснабжению железных дорог. Т. 1. / Под ред. К. Г.Марквардта. – М.: Транспорт, 1980. – 256 с.

2. Сыченко В. Г. Алгоритмы управления режимом напряжения на тяговых подстанциях постоянного тока. / Депон. рукопись № 329. – Ук. 99 от 13.12.99 г. – 16 с., ил.

3. Мамошин Р. Р. Снижение энергоемкости в системах электроснабжения электрической тяги. // Труды второй научн. технич. конференции: Ресурсосберегающие технологии на железнодорожном транспорте. Кн. 1. – М.: МИИТ, 1999. – С. 1–6.

4. Сыченко В. Г. Выбор управляющего параметра при разработке микропроцессорной адаптивной системы регулирования напряжения на шинах тяговой подстанции // Межвузовский сборник научных трудов / Транспорт. Повышение эффективности работы устройств электрического транспорта. – Д.: Сич, 1999. – С. 166–172, ил.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)