DETERMINATION OF THE OPTIMAL POWER RANGE OF TRACTION FUNDS FOR PASSENGER TRANSPORT ON THE GROUND TRACTION

H. K. Hetman, S. V. Arpul, E. O. Dovhan

Abstract


A method of determining optimal power range of tractive vehicles for passenger operations in case of applying several speed categories on traction area of a locomotive depot or a railroad has been developed.


Keywords


passenger transport; landfill traction; road trains

GOST Style Citations


1. Гетьман Г. К. Определение рационального мощностного ряда грузовых электровозов для железных дорог Украины // Залізничний транспорт України. – 2002. – № 6. – С. 29–34.

2. Гетьман Г. К. Моделирование характеристик пассажирского электроподвижного состава / Г. К. Гетьман, С. В. Арпуль // Сб. науч. тр. Национальной горной академии Украины. – 2002. – Т. 3, № 15. – С. 118–125.

3. Кочнев Ф. П. Вес и скорость пассажирских поездов. – М.: Транспорт, 1965. – 276 с.

4. Кочнев Ф. П. Управление эксплуатационной работой железных дорог: Учеб. пособие для вузов / Ф. П. Кочнев, И. Б. Сотников. – М.: Транспорт, 1990. – 424 с.

5. Гетьман Г. К. Определение оптимального мощностного ряда пассажирских электровозов / Г. К. Гетьман, С. В. Арпуль // Залізничний транспорт України. – 2005.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)