THE SETING OF THE ALLOWED SPEED ON THE STRETCH OF THE GAUGE RENOVATED WITH MODERN GAUGE MACHINES

M. I. Umanov, V. V. Tsyhanenko, O. H. Reidemeister, M. V. Khalipova, V. V. Kovalоv

Abstract


The article presents the outcomes of experimental and theoretical research on determination of allowed train running speeds on the segments of track repaired in conditions of long-time section closure, with the use of track maintenance machines RM-80 (or a similar one), VPR or Dynamic Track Stabilizer, and gives the guidelines on development of technological processes of track repair with use of the above-mentioned machinery.


Keywords


of allowed train running speeds; the segments of track; technological processes of track repair

GOST Style Citations


1. Леванков И. С. О выборе расчетных значений модуля упругости подрельсового основания // Исследование взаимодействия пути и подвижного состава: Сб. науч. та. ДИИТа. – Д.:, 1967. – Вып. 88. – С. 83–88.

2. Гапеенко Ю. В. Стабилизация пути после глубокой очистки балласта // Путь и путевое хозяйство. 1997. – № 10. – С. 13–16.

3. Цикунов Ю. И. Динамический стабилизатор пути в технологических цепочках / Ю. И. Цикунов и др. // Путь и путевое хозяйство. 2000. – № 6, – С. 22–23.

4. Данович В. Д. О переносном движении вагонов по криволинейным участкам пути / В. Д. Данович, В. Г. Ленивенко, Н. В. Халипова. // Транспорт. – Д.: Нова ідеологія, 1999. – Вып. 4. – С. 31–37.

5. Данович В. Д. Уравнения движения железнодорожного экипажа в переходных и круговых кривых / В. Данович, А. Г. Рейдемейстер, Н. В. Халипова // Транспорт. – Д.: Нова ідеологія, 2002. – Вып. 10. – С. 86–91.

6. Ландау Л. Д. Механика / Л. Д. Ландау, Е. М. Лифшиц. – М.: Наука, 1988. – 210 c.

7. Уманов М. И. Экспериментальные исследования по воздействию на путь в переходных кривых при наличии несовпадений отводов кривизны и возвышения / М. И. Уманов, Л. Я. Воробейчик, Н. В. Халипова // Транспорт.– Д.: Нова ідеологія, 2001. – Вып.10. – С. 106–111.

8. Нормы для расчета и проектирования вагонов железных дорог МПС колеи 1520 мм (несамоходных). – М.: Гос НИИВ-ВНИИЖТ, 1996. – 319 с.

9. Волошко Ю. Д. Особенности воздействия на путь длинносоставных поездов из порожних полувагонов / Ю. Д. Волошко, М. И. Уманов // Проблемы механіки ж.-д. тр-та: Динамика, прочность и надежность подвижного состава: Тез. док. конф. – Д., 1992. – С. 48–49.

10. Данович В. Д. Определение допускаемых скоростей движения грузовых вагонов по железнодорожным путям колеи 1520 мм / В. Д. Данович, В. В. Рыбкин, С. В. Мямлин и др. // Вестник Днепропетр. нац. ун-та ж.-д. трансп. – Д.: Нова ідеологія, 2003. – Вып. 2. – С. 77–86.

11. Наказ № 233-Ц від 21.11.96 р. Про порядок планування, виконання, прийомки і забезпечення ви сокої якості ремонтно-колійних робіт. 8 с.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)