MODELING OF ELECTROMAGNETIC PROCESSES IN THE SYSTEM OF TRACTION ELECTRIC SUPPLY

O. V. Zavhorodnii, V. I. Havryliuk

Abstract


The paper carries out analysis of the influence of traction power supply system for double-track railway section with different kinds of traction on the work of rail circuits on the basis of developed mathematical model. The model takes into account inductive influence of current in the contact wire and the current «spillage» in the ground. Calculations have been made of reverse tractive current and the potential of rails.


Keywords


traction power supply system; inductive influence of current; mathematical model

GOST Style Citations


1. Кирпа Г. Н. Стратегия взаимодействия // Залізничний транспорт України. 2003. – № 6. – С. 2–7. 1144

2. Справочник по электроснабжению железных дорог. / Под ред. К. Г. Марквардта. Т. 1. – М.: Транспорт, 1980. – 256 с.

3. Брылеев А. М. Электрические рельсовые цепи / А. М. Брылеев, Н. Ф. Котляренко. – М.: Транспорт, – 1970. – 256 с.

4. Аркатов В. А. Рельсовые цепи. Анализ работы и техническое обслуживание / В. А. Аркатов, Ю. А. Кравцов, Б. М. Степенский. – М.: Транспорт, 1990. – 295 с.

5. Костроминов А. М. Об электромагнитной совместимости рельсовых цепей с перспективным электроподвижным составом // Автоматика, телемеханика и связь. – 1989. – № 6. – С. 33–34.

6. Костроминов А. М. Защита устройств железнодорожной автоматики и телемеханики от помех. – М.: Транспорт, 1997. – 192 с.

7. Нейман Л. Р. Поверхностный эффект в ферромагнитных телах. – Л.-М.: Госэнергоиздат, 1949.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)