THE CAPACITY OF THE SPANS AND THE ESTABLISHMENT OF THE TRAINS MOVEMENT REGIME ON OPERATED BRIDGES

V. P. Tarasenko

Abstract


The paper examines a method of classifying metallic and reinforced concrete span structures of the operated railway bridges into carrying capacity and of the railway rolling stock into degree of the impact on bridges. On the basis of comparison of the classes of span structures and rolling stock, the possibility and conditions of running modern rolling stock on the bridges are determined.


Keywords


metallic and reinforced concrete span structures; the railway rolling stock; the classes of span structures and rolling stock

GOST Style Citations


1. Інструкція по утриманню штучних споруд, ЦП – 0054. – К., 1999. – 96 с.

2. ГСТУ 32.6.03.111–2002. Правила визначення вантажопідйомності металевих прогонових будов залізничних мостів. – К.–Д., 2003. – 382 с.

3. Правила визначення вантажопідйомності балкових прогонових будов залізничних мостів, ЦП – 0085. – Д., 2003. – 404 с.

4. Інструкція з визначення умов пропуску рухомого складу по металевих та залізобетонних залізничних мостах, ЦП – 0093. – К., 2002. – 302 с.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)