DIAGNOSTICS OF RUNNING GEAR OF RAIL VEHICLES IN MOTION

H. I. Bohomaz, Ye. M. Kovtun, O. M. Markova, V. V. Malyi, V. V. Raznosilin

Abstract


The possibility of estimating the technical state of railway vehicle running gears by their dynamic characteristics obtained during train motion with the help of developed diagnostic system is considered in the paper.


Keywords


the movement of the train; diagnostics; chassis crew

GOST Style Citations


1. Бортовая система мониторинга пути // Железные дороги мира. – 2003. – №5 – С. 75-77.

2. Техническая диагностика токоприемников в эксплуатации // Железные дороги мира. – 2002. – №4 – С. 37-40.

3. Демин Р.Ю., Демин Ю.В., Дмитриев Д.В. Компьютерная система контроля состояния ходовых частей пассажирских вагонов // Залізничний транспорт України. – 2003. – №5 – С. 4–6.

4. Нормы для расчета и проектирования вагонов железных дорог МПС колеи 1520 мм (несамоходных). – М.: ГосНИИВ – ВНИИЖТ, 1996. – 314 с.

5. Автоколебания и устойчивость движения рельсовых экипажей / Ю.В. Демин, Л.А. Длугач, М.Л. Коротенко, О.М. Маркова. – К: Наукова думка, 1984. – 160 с.

6. Богомаз Г.И., Ковтун Е.Н., Маркова О.М., Малый В.В. Влияние состояния ходовых частей экипажа на его динамические характеристики // Труды Ш научно-технической конф. «Подвижной состав Х1 века: идеи, требования, проекты». – С.-Пб. – 2003. – С. 81-83.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)