DEVELOPMENT OF A MATHEMATICAL MODEL OF THE DRIVE WITH LINEAR SYNCHRONOUS MOTOR FOR RESEARCH OF TRANSIENTS

O. M. Zaitsev, V. E. Voskoboinyk, S. V. Komarov, O. S. Voroshylov

Abstract


The variant of mathematical model of the linear synchronous electric drive which allows to take into account features of a design and a ratio of parameters is offered. The model allows to investigate electromechanical and thermal processes in the linear electric drive with synchronous motor.


Keywords


mathematical models; process heat; electric drive

GOST Style Citations


1. Дзензерский В.А., Омельяненко В.И., Васильев С.В., Матин В.И., Сергеев С.А. Высокоскоростной магнитный транспорт с электродинамической левитацией / Под общей ред. В.А. Дзензерского, В.И. Омельяненко. – К.: Наукова думка. – 2001. – 479 с.

2. Линейный синхронный электропривод транспортных средств на магнитном подвесе: Отчет о НИР (итоговый) / Институт транспортных систем и технологий (ИТСТ) НАН Украины "Трансмаг". – № гос.рег. 0194U022246 – Т.2 – Д.: ИТСТ, 1995. – 130 с.

3. Герман-Галкин С.Г.. Компьютерное моделирование полупроводниковых систем в MATLAB 6.0: Учебное пособие. – СПб.: КРОНА принт, 2001. – 320 с.

4. Зайцев А.Н., Комаров С.В., Ворошилов А.С. Энергетические характеристики режимов разгона транспортных экипажей на магнитном подвесе // Траспорт. – Вип. 9. – 2001. – 180 с.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)