THE PROBLEM OF "WHEEL-RAIL". THE QUALITY OF INTERACTION

P. S. Ivanov, O. F. Lesun, M. M. Bukin, O. O. Petrov, O. O. Churashov, M. I. Zaitsev, O. V. Rodionov

Abstract


Discrepancy of parameters of the track and rolling stock interaction with standards of Russian and CIS countries railways leads to the sharp increase of rails defects, rails and wheels wear the maximum of which falls on 1995. An elimination of supernormal railway track narrowing has positive effect on the reduction of wheels and rails defects.


Keywords


the wear of the rails and the wheels; rail tracks; roads

GOST Style Citations


1. Иванов П.С., Клочко В.А., Природа усталостных дефектов рельсовых плетей бесстыкового пути // Техническая механика НАНУ. – № 1. – 2000.

2. Иванов П.С., Малов Е.В., Кулемин В.Н. Усталостное разрушение рельсовых плетей // Путь и путевое хозяйство. – № 2, 3, 4, 5. – 1998.

3. Временные технические указания на эксплуатацию бесстыкового пути при появлении коррозионно- усталостных трещин в подошве рельса.ЦП МПС, М, 2000 г.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)