MEASUREMENT OF RESIDUAL THERMAL STRESSES IN TRUSS PLATE OF LOCOMOTIVES TRUCKS VL60

V. A. Leonets, O. D. Tokariev, A. I. Trehub, L. M. Chaus

Abstract


Assessment of the value of thermal residual stresses in stiffness ribs produced in accordance with the second constructive and set on in bogie frames of ВЛ60 electric locomotives. Resonant frequency of their lateral oscillation is calculated. A conclusion is made concerning the possibility of their fracture due to the impact loading acting on a bogie frame.


Keywords


stiffeners; truck; electric locomotives VL60

GOST Style Citations


1. Леонец В. А., Леонец А. А., Токарев О. Д. Система динамико-прочностных испытаний несущих конструкций подвижного состава и верхнего строения пути при повышенных скоростях движения // Экспериментальное кольцо ВНИ-ИЖТ-70: Сб. тр. междунар. конф.. – Щербинка.– 2002. – С. 180-182.

2. Нормы для расчета и оценки прочности несущих элементов, динамических качеств и воздействия на путь экипажной части локомотивов железных дорог МПС РФ колеи 1520 мм. М.: ВНИИЖТ – 1998 г. – 145 с.

3. Дегтярев В. А. Установка типа ДСО для испытаний на усталость при повторном ударном и гармоническом нагружении с различной асимметрией цикла // Проблемы прочности. – 1982. – № 10. – С. 110-113.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)