NUMERICAL SIMULATION OF LONGITUDINAL AND DYNAMIC PROCESSES IN FREIGHT TRAINS WITH DISTRIBUTED TRACTION

L. O. Muhinshtein, I. O. Yabko, S. I. Lisieiev

Abstract


A mathematical model is developed to estimate longitudinal forces in freight cars in various control regimes. The corresponding software is created. Now more than 30 railway sheds use it.


Keywords


engines; longitudinal dynamic forces; freight train

GOST Style Citations


1. Мугинштейн Л.А., Ябко И.А. Метод анализа продольно-динамических сил в грузовых поездах большой массы и длины. – Железные дороги мира. – 2003. – № 2. – С. 43-48.

2. Блохин Е.П., Иноземцев В.Г., Крылов В.В., Стамблер Е.Л., Урусляк Л.А. Торможение поездов разной длины при воздухораспределителе № 483 // Эксплуатация автотормозов на подвижном составе железных дорог СССР. – М.: Транспорт, 1987. – С. 123-134.

3. Ябко И.А. Численный метод определения энергооптимального управления движением поезда // Железнодорожный транспорт на новом этапе развития. – М.: Интекст, 2003. – С. 129-135.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)