THE CHOICE OF TYPES, LOCATIONS OF SENSORS AND CRITERIA FOR NOTIFICATION OF THE DERAILMENT OF A FREIGHT CAR ON THE BASIS OF MATHEMATICAL AND PHYSICAL MODELING

A. M. Orlova, V. S. Lisnychyi, M. V. Smirnov

Abstract


The work considers three stages of derailment process, which are the flange climbing the railhead, the wheelset falling down from the rail and the wheelset motion over the sleepers. Numerical, roller rig and natural experiments were carried out for each stage giving acceptable agreement between the results. Types and positions of sensors as well as the criteria are recommended to diagnose the derailment case in the moving train.


Keywords


sensors; motion model; rail tracks

GOST Style Citations


1. Лесничий В.С., Орлова А.М. Компьютерное моделирование задач динамики железнодорожного подвижного состава. Основы моделирования в программном комплексе MEDYNA: Учебное пособие.– СПб.: ПГУПС, 2001. – Часть 1: – 34 с.

2. Лесничий В.С., Орлова А.М. Компьютерное моделирование задач динамики железнодорожного подвижного состава. Моделирование динамики грузовых вагонов в программном комплексе MEDYNA, Учебное пособие.– СПб: ПГУПС, 2002. – Часть 3: – 35 с.

3. РД 32 ЦВ 052-99. Руководящий документ.

4. РД 32.68-96. Расчетные неровности железнодорожного пути для использования при исследованиях и проектировании пассажирских и грузовых вагонов. – Введ. 01.01.97. – М.: ВНИИЖТ, 1996. – 17 с.

5. Weiss S. Derailment detectors fitted to Swiss tank wagons // Railway Gazette International.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)