THE MODELING OF DYNAMIC PROCESSESIN THE TRACTION DRIVES OF LOCOMOTIVES FOR DIFFERENT OPERATIONAL MODES

A. I. Kiiko

Abstract


The article represents some results of computer modelling of dynamic processes in the tractive drive of freight and passenger electric locomotives in realization of marginal friction forces and their interaction with anti-boxing system of boxing prevention.


Keywords


traction drive; freight and passenger electric locomotives; anti-boxing system

GOST Style Citations


1. Кийко А. И., Павленко А. П. Моделирование динамических процессов в системе «тяговый электродвигатель–колесная пара–рельсовый путь–противобоксовочная система» // Сб. науч. тр. Национальной горной академии Украины. – Д., 2002. – Т. 3, № 13. – С. 47–51.

2. Павленко А. П. Динамика тяговых приводов магистральных локомотивов. – М.: Машиностроение, 1991. – 192 с.

3. Ушкалов В. Ф. Математическое моделирование колебаний рельсовых транспортных средств // В. Ф. Ушпалов, А. М. Резников и др. – К.: Наук. думка, 1989. – 240 с.

4. Бидерман В. Л. Теория механических колебаний. – М.: Высш. шк., 1980. – 408 с.

5. Павленко А. П. Микропроцессорная система предупреждения боксования и юза локомотивов / А. П. Павленко, А. А. Павленко, В. А. Павленко и др. // Вісн. Східноукраїнського нац. ун-ту ім. В. Даля. – Луганськ, 2002. – № 6 (52). – С. 39–42.

6. Matlab // Тhе Language of Technical Computing, Version 5.3.0. January 1999.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)