PROBABILISTIC EVALUATION OF THE INFLUENCE OF LUBRICANTS ON THE WEAR OF THE WHEELSETS

Sh. Miliukas, L. P. Linhaitis, V. Podvezko

Abstract


The article represents the research results of probabilistic evaluation of the effect of lubricators upon the wearout of wheelsets. The authors show dependence of the intensity of flange tear-out on the running distance. Received regression curves have been provided, allowing to forecast intensity of the flange tear-out. The studies have shown that flange lubrication system allows to enlarge running resource of the whealset by no less than 31% before facing is required.


Keywords


wheelsets; erasing the crest of mileage; performance

GOST Style Citations


1. Курасов Д. А. Повышение долговечности бандажей колесных пар подвижного состава. – М.: Транспорт, 1981. – 160 с.

2. D. G. Grieve, R. S. Dwyer-Joyce, J. H. Beynon. Abrasive wear of railway track by solid contaminants // Journal of Rail and Rapid Transit. Volume 215. 2001. – P. 193–205.

3. Гнеденко Б. В. Математические методы в теории надежности / Б. В. Гнеденко, Ю. К. Беляев, А. Д. Соловьев. – М.: Наука, 1965. – 367 с.

4. A. Moreau. Characteristics of wheel/rail contact // Rail Engineering. International Edition, 1992. – № 3. – P. 15–22.

5. Аладьев В. З. Maple 6: Решение математических, статистических и инженерно-физических задач / В. З. Аладьев, М. А. Богдявичюс. – М.: Лаборатория базовых знаний, 2001. – 824 с.

6. Инструкция по формированию, ремонту и осмотру колесных пар тягового подвижного состава колеи 1520 мм. Вильнюс: LG, 1999. – 129 c.

7. Дрейпер Н. Прикладной регрессионный анализ / Н. Дрейпер, Г. Смит. – М.: Статистика, 1973. –392 с.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)