THE CHOICE OF THE MINIMUM RADIUS OF CURVES IN THE DESIGN OF HIGH-SPEED RAILWAYS

H. M. Kirpa

Abstract


In article foreign norms of designing of high-speed railways and influence of the minimal radius of a curve on cost indexes of a line are examined. Recommendations on application of those or other norms are given.


Keywords


railways; track; curve radius

GOST Style Citations


1. Кірпа Г. М. Інтеграція залізничного транспорту України у європейську транспортну систему: Монографія. – Д.: Вид-во Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, Арт-Прес, 2003. – 268 с.

2. Кирпа Г. Н. Стратегия взаимодействия // Залізничний транспорт України. 2003. – № 6. – C. 2–7.

3. Предварительное технико-экономическое обоснование проекта высокоскоростных железных дорог на Украине: Окончательный отчет / Министерство транспорта Украины. Государственная администрация железнодорожного транспорта Украины. – К., 2002. – 311 с.

4. Design of New Lines for Speeds of 300–350 km/h. State of the Art. First Report / International Union of Railways (UIC) – Paris, 2001. – 54 p.

5. Кирпа Г. Н., Корженевич И. П., Курган Н. Б. Перспективы внедрения сети высокоскоростных железных дорог в Украине // Проблемы и перспективы развития железнодорожного транспорта: Сб. науч. тр.: В 3-х т. – Екатеринбург: Изд-во УрГУПС, 2003. – Т. 1. С. 511–518.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)