OPTIMIZATION OF STRUCTURAL ELEMENTS OF THREE PART STATIONS TAKING INTO ACCOUNT THE SPECIFICS OF THEIR BEHAVIOR

O. L. Tiutkin, I. M. Petrenko

Abstract


The article provides the analysis of optimization concept of constructive elements in three-vaulted deep contour underground stations. Statement of the optimization task has been performed; its solution and algorithm of its realization have been presented.

Keywords


underground stations

GOST Style Citations


1. Меркин В. Е. Определение рациональных размеров целиков между станциями в пересадочных узлах метрополитена глубокого заложения / Сб. науч. трудов Всесоюзного науч.-исслед. инта транспортного строительства, 1968. – Вып. 25. – С. 46–55.

2. Дорман И. Я. Исследование и разработка сейсмостойких конструкций станций метрополитена из объемных элементов // Транспортное строительство. – 1980. – № 4. – С. 40–41.

3. Сборный железобетон в подземном строительстве / Безпалый В. И., Бялер И. Я., Карсницкий Н. Г., Сапрыкин Л. Д. – К.: Госстройиздат, 1961. – 248 с.

4. Рожваны Д. Оптимальное проектирование изгибаемых систем: Пер. с англ. – М.: Стройиздат, 1980. – 316 с.

5. Рейтман М. И., Шапиро Г. С. Методы оптимального проектирования деформируемых тел (постановки и способы решения задач оптимизации параметров элементов конструкций). – М.: Наука, 1976. – 258 с.

6. Абовский Н. П., Енджиевский Л. В. и др. Регулирование, синтез, оптимизация (избранные задачи по строительной механике и теории упругости): Учебное пособие для вузов. – Красноярск: Изд-во Краснояр. ун-та, 1985. – 384 с.

7. Моисеев Н. Н. Методы оптимизации. – М.: Наука, 1978. – 351 с.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)