TECHNICAL AND ECONOMIC COMPARISON OF MODERN INTERMEDIATE BONDS

M. I. Karpushenko, M. I. Antonov, D. V. Velychko

Abstract


The comparison of technical and economic parameters of modern intermediate fastenings is made and the prospect of their further development is analysed in this article.


Keywords


comparison of technical and economic parameters; intermediate bond

GOST Style Citations


1. Чижов А. В. Совершенствование малообслуживаемых рельсовых скреплений для железобетонных шпал бесстыкового пути: Автореф. дис. канд. техн. наук. – Новосибирск, 2001. – 26 c.

2. Карпущенко Н. И., Антонов Н. И. Разработка и исследования новых рельсовых скреплений для железобетонных шпал // Экспериментальное кольцо – 70: Тезисы междунар. конф. – М., 2002. – С. 241–243.

3. Бесстыковой путь / В. Г. Альбрехт, Н. П. Виногоров и др.; под ред. В. Г. Альбрехт. – М.: Транспорт, 2000. – 408 с.

4. Евдокимов Б. А. Технико-экономическая эффективность снижения жёсткости пути с железобетонными шпалами // Тр. ВЗИИТ: Совершенствование норм устройства рельсовой колеи. – М., 1972. – Вып. 60. – С. 54–63.

5. Андреев Г. Е., Лапидус Т. А. Бесстыковому пути – надёжное скрепление // Железнодорожный транспорт. – 1972. – № 3. – С. 60–64.

6. Ермаков В. М. Перспективы внедрения упругих скреплений // Путь и путевое хозяйство. – 2002. – № 5. – С. 2–5.

7. Лапидус Т. А. Исследование работы элементов скрепления КБ-65 в пути: Автореф. дис. канд. техн. наук. – Л., 1983. – 24 с.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)