RATIONALIZATION OF CURVES RESTRUCTURING PLAN AT HIGHER SPEED MOTION OF TRAINS

V. V. Rybkin, M. B. Kurhan, D. M. Kurhan, V. I. Kharlan

Abstract


The approach of a reorganization of curves in the plan which is based on minimization of action of a cargo rolling stock for a way and comfortableness of passengers driving at introduction of hight–speed movements is offered.


Keywords


curves; plan; rolling stock

GOST Style Citations


1. Строительные нормы и правила. Железные дороги колеи 1520 мм. СНиП II–39–76. М.: Стройиздат, 72 с.

2. Строительно-технические нормы Министерства путей сообщения Российской Федерации. Железные дороги колеи 1520 мм. СТН Ц-01-95. М., 1995. – 86 с.

3. Высокоскоростное движение (на железных дорогах) / Под ред. Н. В. Колодяжного. – М.: Транспорт, 1976. – 416 с.

4. Правила визначення підвищення зовнішньої рейки і встановлення допустимих швидкостей в кривих ділянках колії. – Д.: Арт-Прес, 1999. – 44 с. (ЦП-0056)

5. Курган Н. Б., Курган Д. Н., Рыбачок П. И. Определение минимального радиуса кривых в плане для достижения проектных скоростей // Залізничний транспорт України. – 1999. № 2. – С. 2–4.

6. Орловский А. Н., Цыганенко В. В., Воробейчик Л. Я., Патласов А. М. Определение возвышения наружных рельсов в кривых по фактическим скоростям движения поездов // Залізничний транспорт України. – 1999, № 4. – С. 10–12.

7. Блохин Е. П., Кирпа Г. Н., Корженевич И. П., Курган Н. Б. Определение параметров плана линии при организации скоростного сообщения Западная Европа-Львов // Транспорт / Зб. наук. праць ДІІТу. Вип. 6. Д.: Арт-Прес, 2000. – С. 21–28.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)