PROBABILISTIC METHODS FOR ASSESSING THE CARRYING CAPACITY OF THE RAILS DURING THE OPERATION

O. O. Shekhvatov

Abstract


Rails –are the basic constructive element of the top structure of a railway which directly perceive dynamic loading from a rolling stock. During their operation in rail metal there are the irreversible processes lowering their carrying capacity. Thus carrying capacity of rails is provided under the conditions that working loading for all period of their operation should not exceed admitted probabilities. The developed mathematical model takes into account casual rails load process load rails and carrying capacity, and also non-stationary character of reduction strength properties of rails. It allows to investigate all range of operational work of rails in a track at the given strength.


Keywords


rails; mathematical models; the range

GOST Style Citations


1. Шахунянц Г. М., Туровский И. Я., Смирнова М. Б. и др. Механические характеристики рельсов Р65 стандартного производства. Тр. МИИТа, вып. 271. – 1968. – С. 3–104.

2. Карпущенко Н. И. надежность связей рельсов с основанием. – М.: Транспорт, 1986. – 150 с.

3. Уманов М. И. К определению допускаемых нарушений в рельсах на путях промышленного транспорта // Исследование расчетных характеристик и динамики железнодорожного пути. – Д., ДИИТ, 1985. – С. 81–85.

4. Николаенко Н. А. Вероятностные методы динамического расчета машиностроительных конструкций М.: Машиностроение, 1967. – 368 с.

5. Надежность и эффективность в технике, под ред. Кузнецова В. А., М.: Машиностроение, 1990. – 330 с.

6. Серенсен С. В. Прочность элементов конструкций в статистическом аспекте и оценки их экспериментальной надежности // Надежность и долговечность машин и оборудования. – М.: Издательство стандартов, 1972. – С. 136–146.

7. Соломаха В. А., Перлик В. И., Никозаков Д. Д. Учет особенностей формирования качества элементов систем при совместном рассмотрении ее взаимодействия с внешними нагрузками // Надежность сложных технологических систем. Наукова думка, 1974. – С. 106–112.

8. Ангелейко В. И., Брадул-Кириллов Б., Возненко И. Я. О выборе допускаемых напряжений в элементах верхнего строения пути. Межвузовский сб. научн. тр. / Харьковский институт инженеров железнодорожного транспорта. – Х., 1986. – С. 86–95.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)