DEVELOPMENT OF THE METHOD OF OPTIMUM ADJUSTMENT AREAS FOR THE ORGANIZATION OF HIGH-SPEED RAILWAY TRAINS

M. B. Kurhan

Abstract


The proposed optimization method is based on usage of a non-additive function of cutting the train running time upon sections (facilities), subject to reconstruction. The effect in the optimization procedure is being reached thanks to introduction of new semi-additive (from bottom and from top) functions, which reduces the optimization time in comparison with linear search of the options.


Keywords


optimal adjustment; high-speed train traffic; railroad

GOST Style Citations


1. Босов А. А., Корженевич И. П., Курган М. Б., Курган Д. М. Вирішення задачі оптимальної перебудови ділянки для організації швидкісного руху поїздів / Транспорт // Зб. наук. пр. ДІІТу. Вип. 12. – Д., 2002. – С. 43–49.

2. Босов А. А., Рыбкин В. В., Курган Н. Б., Харлан В. И. Назначение этапности мероприятий в путевом хозяйстве по повышению скоростей движения поездов / Вестник Белорусского государственного университета транспорта // Научно-производственный журнал «Наука и транспорт». – 2002, № 2(5). – С. 32–38.

3. Гавриленков А. В., Иванов Г. Г., Макушкина Е. А. Оптимальная стратегия повышения скорости движения поездов // Межвуз. сб. науч. тр. / МИИТ. – 1986. – Вып. 771. – С. 9–12.

4. Копыленко В. А. Технико-экономическая модель задачи оптимального переустройства эксплуатируемой линии для повышения скорости поездов // Межвуз. сб. науч. тр. / МИИТ. – 1986. Вып. 771. – С. 50–66.

5. Игнатова Ж. А., Карпов М. И., Матвиенко А. А. Влияние распределения локальных ограничений на повышение скоростей движения пассажирских поездов / Меж. сб. науч. тр. – Д., 1989. – С. 63–66.

6. Босов А. А. Применение функций множества в инженерных и экономических задачах / Транспорт / Зб. наук. праць ДІІТу. Вип. 12. – Д., 2002. – С. 20–29.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)