ASSESSING THE IMPACT OF THE WEIGHT OF THE TRAIN ON THE DYNAMIC LOADING OF THE ELECTROMECHANICAL ASYNCHRONOUS TRACTION DRIVE DURING THE SHORT CIRCUITS IN THE POWER SUPPLY OF STATOR WINDINGS

O. M. Bondariev

Abstract


The article provides the results of theoretical calculations of short circuit emergency operation modes in supply circuits of the stator windings of asynchronous tractive motors at start-up of the locomotive, hauling a freight train.


Keywords


train weight; dynamic loading; asynchronous traction drive; power supply circuit; starting winding

GOST Style Citations



1. Бурков А. Г. Анализ режимов автономных инверторов напряжений локомотивов с асинхронными тяговыми двигателями методом цифрового динамического моделирования. Полупроводниковая техника в устройствах электрических железных дорог. – Л.: ЛИИЖТ, 1978. – С. 11–54.

2. Манашкин Л. А., Бондарев А. М., Грановская Н. И. и др. Исследование динамической нагруженности асинхронных тяговых приводов локомотивов при трогании поезда с места // Динамика и прочность железнодорожных экипажей: Межвуз. сб. научн. тр. – Д., 1999. – С. 71–79.

3. Манашкин Л. А., Бондарев А. М., Грановская Н. И. Расчет динамических нагрузок в асинхронном тяговом приводе при коротком замыкании обмоток статора // Вестник ВНИИЖТ. – 1988. – С. 21–25.

4. Бондарев О. М. Вільні коливання при передачі обертального моменту в асинхронному тяговому приводі електровоза // Залізничний транспорт України. – 2002. – № 6. – С. 34–38.




Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)